שלום, ש’.
כתב ידך מגלה שרמת האינטליגנציה שלך גבוהה מהממוצע. תפיסתך מהירה, במיוחד בתחומים הפרקטיים והמעשיים. אתה “איש שטח” אמיתי, מתמצא טוב בדברים קונקרטיים ואוהב תוצאות מהירות – אתה צריך לראות אותן מיושמות לנגד עיניך או מיד. התנהגותך, החלטותיך והדברים שאתה אומר – מתבססים על ההגיון בלבד. שפתך היא שפת העובדות, ההוכחות, המדע, ולא מעניינים אותך רעיונות מופשטים או תאוריות שאי-אפשר “לגעת בהן”, פילוסופיה או פסיכולוגיה למשל. אתה לא תבזבז זמן וכוח בספקות או התלבטויות מיותרות. אתה איש החלטי, ריאלי, סקפטי (שמסוגל לזרוק גם מילה סרקסטית מדי פעם), ולא תאמין לכל דבר או לכל רעיון עד שתראה הוכחות בשטח או עד שתבדוק את הכול בעצמך. למשל, אם אני רוצה שתסמוך עליי או על הגרפולוגיה, אני צריכה לדבר בשפתך: כל דבר שאני אומרת – להראות לך בדיוק בכתב-ידך ולנמק את דבריי, (אם היית נוכח, אכן הייתי יכולה להצביע על כמה דברים מעניינים ומיוחדים בכתב ידך).
ש’, אתה איש ישר מאוד ישיר, לא סובל מניפולציות, התחכמויות ולא משקר. מאוד בולט באישיותך הצד האינדיבידואליסטי החזק. אתה לא תלוי בדעת אחרים, לא מנסה למצוא חן או לזכות באישור הזולת. יחד עם זאת, תכונה זו גורמת לפעמים לחוסר הבנה ולקושי מסוים להתאים את עצמך למסגרות ולכללים מקובלים. הדבר מקשה על הסתגלותך החברתית.

כתב ידך מעיד על העובדה, שלפי הרגשתך, לא קל לך בחיים. אתה מרגיש בודד מאוד ומבודד בחברה, מחשבות רבות מציפות אותך (לעתים מחשבות רוחניות, מוסריות, האם אתה איש מאמין?). כמו כן, ישנן הרגשות של ריחוק ולעתים אפילו ניכור. יש לך הרגשה שמשהו עוצר אותך בחיים כל הזמן, תחושה המלווה בחוסר סיפוק ואף באכזבה. הסיבה לכך יכולה להיות קשורה לילדותך, ליחס ביקורתי או נוקשה כלפיך (הכוונה להורים – האם זה היה אביך שהיה יותר דומיננטי ונוקשה איתך כשהיית ילד?). הסיבה יכולה להיות קשורה גם לליקויי למידה מסוימים שלא אובחנו בזמן (אם אובחנו בכלל) ושגרמו לחוסר הבנה ולקשיים אחרים בחייך. להערכתי, מדובר בסוג של בעיית קשב וריכוז.

כך או אחרת, ההערכה העצמית שלך היא לא מספקת ונמוכה (כמובן, ללא כל הצדקה) וזה פוגע גם בביטחונך העצמי וגם ביכולתך לקדם את עצמך וליזום בחיים. זה שם “מחסום” על הרגשת הסיפוק מהחיים ועל השקט הנפשי שלך. (האם אתה ישן טוב? האם ישנו מתח בשרירים או כאבים?). בנוסף לכך, זיהיתי “מחסום” רגשי שלא נותן לך להיפתח ולדבר על רגשותיך. במילים אחרות – אין לך אפשרות לפרוק את המתח שמצטבר בתוכך או לפתור את הקושי הרגשי.

הדימוי העצמי שלך פגוע ופגיע, על אף שמבחוץ אתה יוצר רושם הפוך לגמרי. לסובבים אותך ולעמיתיך לעבודה אתה נראה איש תקיף, אפילו קצת נוקשה, לעתים עקשן או לא מתחשב. נשים עלולות לתפוס אותך כאדם “לא רגיש מספיק” או “לא אכפתי מספיק”, אך על הסיבות לדימוי כזה כבר דיברנו. דווקא בגלל הפגיעות אתה “בוחר” לא לעסוק ברגשות – בעצם, זהו בדיוק “מנגנון ההגנה” הלא מודע שלך. הדבר יכול להתבטא בחוסר סבלנות ובחוסר סובלנות לאנשים אחרים, בקושי מסוים בתקשורת הבין-אישית או בקשיים ביחסים אינטימיים עם המין השני (קירבה ושיחות נפש זה ממש לא הצד החזק שלך!). לעתים (כמובן, ללא כל כוונה מודעת) תגובותיך עלולות להשמע חסרות רגישות או אמפתיה, ולפעמים אפילו בוטות במידה מסוימת, לאזני אנשים רגישים או פתוחים יותר.

לגבי בעיית הארגון והסדר – הקושי קיים מאז שאתה זוכר את עצמך ויתכן שהסיבה העיקרית לכך היא ליקוי הלמידה שכבר הוזכר קודם. לכן, אם יש לך אפשרות לעבוד בשותפות, כדאי שהשותף יהיה זה שיעסוק בכל “הפרטים הקטנים” וה”אסתטיקה” שמסביב לעבודה העיקרית.

מידע חשוב שהתגלה בכתב ידך, הדורש תשומת לב:
– קשיי קשב וריכוז מסוימים שדורשים אבחון מפורט יותר
– קושי עם מסגרות ועם הסתגלות חברתית הרמונית
– ריחוק והסתגרות בתוך עצמך (גם לא מתקרב לאחרים וגם לא נותן לאחרים התקרב אליך, מסתייג מקרבה או מחברות אמיתית ואינטימית)
– מחסום רגשי, הקשור ליכולת לדבר על רגשות, לבטא את עצמך ואף לנהל שיחה, וגם חוסר הערכה עצמית ראויה.
– קושי להתגמש, להתחשב, לקבל מרות, לקבל חידושים, לפעמים גם בעל דעות קדומות בקשר לדברים מסוימים בחיים. לעתים לא מבין אנשים והם לא מבינים אותך.
– לא מעיז – לא מסופק.

אם אתה מקבל את הנקודות העיקריות של האבחון, כדאי לך לדעת שיש מה לעשות כדי לשפר את איכות חייך והרגשתך האישית, השינוי כמובן ידרוש מאמץ מסוים מצדך.

X