נבחן: אישה בת 45, כתיבה ביד ימין, בשפה אנגליתמאפייני אישיות:הכותבת היא אישה מופנמת, רצינית ואחראית. בעלת ערכים מוסריים, מכבדת מוסכמות חברתיות ואת הזולת. מתמידה בעבודתה, קפדנית ודייקנית, שומרת על נאמנות, ראויה לאמון. יחד עם זאת היא בעלת ביטחון עצמי נמוך, לעתים לחוצה ומתקשה בתקשורת בין – אישית.

אישה נוקשה, פועלת מתוך הצורך לעמוד בסטנדרטים גבוהים של משמעת עצמית, ולכן רק לעתים רחוקות היא מסוגלת להרגיש חופש ושמחת חיים אמיתית. חשיבה לא גמישה, נבהלת ומתקשה להתמודד במצבים של חוסר וודאות. כתוצאה מכך, כוחה קטן ותסכולה גדל עם הזמן. למרות שכיום היא מסוגלת לתפקד, היא נעשת יותר פגיעה ועלולה להישבר אם תמשיך כך.

מאפייני חשיבה: הכותבת בעלת רמת אינטליגנציה ממוצעת. חשיבתה מתאפיינת בבקרה רבה, תהליך קבלת ההחלטות שלה מחושב וזהיר, לעתים עד כפייתיות – מתוך חשש מסיכונים. הכותבת מתקשה לראות את התמונה הכוללת, היא מרוכזת בפרטים, מרוכזת בתחום צר ומוגבל, שיפוטה סובייקטיבי, כמו כן, היא מתקשה לתכנן ביעילות לטווח הארוך. חשיבתה מתאפיינת בחוסר גמישות, בחוסר פתיחות ובחוסר עצמאות. היא חסרת תעוזה, חוששת לקבל החלטות באופן עצמאי כדי לא לטעות, צמודה לנוהלים ולמסגרת באופן נוקשה. תפיסתה לא מהירה, מתקשה להבין חומר מופשט, נצמדת לעובדות ולטקסט הכתוב.

מאפייני ביצוע: התנאים הנוחים ביותר לכותבת הם תנאי שיגרה, כשהכל צפוי מראש ואין צורך להתמודד עם לחץ, עם אילתור או עם החלטות ואחריות רחבה מדי. מתוך שאיפתה לשלמות, מתוך קפדנות ורגש וחובה מפותח היא מגלה סבלנות לפרטים והתמדה, מתייחסת למשימותיה בהעמקה, ממשיכה אותן תוך משמעת עצמית טובה ומסיימת בצורה מדויקת. יחד עם זאת, קיים אצלה קושי להתמודד עם מספר מטלות במקביל, או עם תפקיד (משימה) מורכב הדורש יוזמה או יצירתיות.

מאפיינים חברתיים: עקב מעצורים רגשיים לכותבת קיים קושי בתהליך של יצירת תקשורת ויחסים בצורה ישירה וקלילה. היא מרגישה חוסר ביטחון וצורך קבוע בשליטה לכן נוטה לא ליזום ביחסים אישיים. היא לחוצה, ביקורתית כלפי עצמה, וכמו כן רגישה לביקורת. היא מקבלת מרות, גם אם לא תרגיש נוח עם זה. היא אינדיבידואליסטית ומתקשה לשתף פעולה בצוות, צמודה לתפקיד שלה. קיים צורך חזק במסגרת מוגדרת וקבועה מראש, וכמו כן קיים צורך חזק להימנע מכל מצב או פעילות שעלולים לשבש את הוודאות ואת הביטחון המגנים עליה.

X