רבים מאיתנו נקלעים למצב שבו הבחירה במקצוע לא מונעת משאיפות ומנטיות, אלא היא תוצר של תנאים חיצוניים – נגישות למקום המגורים, לחץ מצד ההורים, עסק משפחתי שעבר בירושה, השפעה של אדם קרוב, יוקרת המקצוע או האוניברסיטה וכו’.

הבחירה הראשונה שקיבלנו בצעירותנו, לא תמיד קולעת למטרה.התאמה מדויקת של המקצוע שלנו משמעה התאמה לנטיותינו, יכולותינו וכישורינו וגם לציפיותינו ושאיפותינו. בחירה מקצועית נכונה תיצור את התנאים הספציפיים שבהם אדם יחוש הכי ממומש ואפקטיבי. התאמה זו תורמת לאושר, בעבודה ובכלל.אבחון גרפולוגי מסייע לאנשים צעירים בהחלטה הלא פשוטה הזו, ויכול למנוע טעויות הנובעות מתפישה לא מדוייקת של האדם את עצמו. האבחון ימנע הערכת יתר או תת-הערכה של היכולות האישיות, ויסייע להגיע להערכה אובייקטיבית של נטיותיו, תכונות אישיותו, או כושר הלמידה של הפונה.

קורה שלמען המשכורת ופרנסת המשפחה אדם נאלץ לעסוק במקצוע שלא קרוב ללבו, לפעמים אדם פשוט לא מוצא את הייעוד שלו. כך נוצר מצב שבו כביכול יש הכול אך בכל זאת משהו חסר – אין הנאה, שמחה, ואושר בחיים. לפעמים לוקח שנים רבות להבין שמשהו לא בסדר, אך אף פעם לא מאוחר לתת לעצמנו הזדמנות שנייה! גם בגיל 40 או 60 לא מאוחר מדי למצוא את עצמך, כל עוד בן אדם חי יש לו הזדמנות להיות מאושר.ישנם גם אנשים המתקשים לבחור מקצוע מתאים דווקא משום שהם מאוד מיומנים ורבגוניים.

אנשים מסוימים טובים בהרבה תחומים ומתקשים להתמקד רק במקצוע אחד – מאוד קל לראות זאת בכתב ידם. גם לאנשים אלו יעוץ גרפולוגי יכול לעזור: האבחון מסייע לנתח את טיפוס האישיות של האדם, צורת החשיבה, הטמפרמנט, התפתחותו הנפשית וגורמים רבים אחרים, כדי לכוון אותו למקום שמתאים ונוח לו יותר. לדוגמה, הייעוץ יזהה תכונות כמו יצירתיות, אלתור, ויכולת להגות רעיונות או לפתח עסק עצמאי.

למשל כתב המסמן כי האדם אינדיבידואליסט, בעל כריזמה ויצירתי מאוד – בן אדם כזה הוא “בעל הבית” של עצמו, ויהיה לו לא נוח לעבוד במסגרת פורמלית, תחת ניהול וחוקים נוקשים.יעוץ גרפולוגי יכול להביא תועלת רבה לצעירים ולמבוגרים אשר שואפים לשינוי בחיים המקצועיים שלהם.הורד מחירון שירותי הכוונה מקצועית.

X