גרפותרפיה היא שיטת פסיכותרפיה גרפית, הפועלת בעזרת תיקון הכתב, לתקן תכונות אישיות. כיצד זה נעשה?
גרפותרפיה מבוססת על עקרון הביופידבק – משוב ביולוגי. כולנו יודעים עד כמה הדוק הקשר בין הכתב למוח. כתב היד משקף את האותות של המוח ונותן לנו אפשרות לקרוא אותם ולקבוע את תכונות האישיות הייחודיות לכל אדם. במילים אחרות, המוח, מערכת העצבים והתת מודע, יוצרים מיומנות פסיכומוטורית הקובעת את האינדיבידואליות של כתב היד.

בתהליך הגרפותרפיה מתרחש משוב: המטופל, בעזרת הגרפולוג, משנה תווים מסוימים בכתב ידו (לדוגמה: לחץ, זווית הכתיבה, גודל האות, מהלך השורות ותכונות חשובות אחרות). לאחר שינוי סימני הכתב, משתנה גם המנגנון הפסיכומוטורי המבצע אותם, ועקב כך המוח, מערכת העצבים והתת מודע מתחילים לקבל בחזרה אותות חדשים במקום אלה שהיו רגילים אליהם.

לדוגמה, אדם שכתב בלחץ עכשיו מרפה, ומוחו נאלץ להתרגל למצב החדש.בעזרת גרפותרפיה אי אפשר להחליף את האישיות של אדם במלואה, אך ניתן לשפר את מצבן של בעיות רבות, בין היתר ניתן לחזק את כושר הריכוז והדייקנות, להוסיף רוגע ויציבות במצב הרוח ולחזק את הביטחון העצמי.

גרפולוג-גרפותרפיסט מנתח את האישיות לפני תחילת התרפיה, ולאחר מכן מסביר אילו נקודות תורפה יתוקנו ואילו נקודות חוזקה יתחזקו במהלך התרפיה.

X