חקר כתב היד הוא תחום מעניין ומסקרן בפני עצמו, אך מעבר לכך חקר כתב היד מועיל במיוחד לפסיכולוגים, לאנשי כוח אדם, ליועצים, לאנשי חינוך ולכל מי שעובד עם בני-אדם.ניתוח גרפולוגי מועיל מאוד בתחום מיון העובדים, ומאפשר למנהלי משאבי אנוש לקבל תמונת ברורה של אופי המועמד. בנוסף, לעתים קרובות אבחון גרפולוגי יכול להסביר חוסר דיוק של מבדקים אחרים בשיטות סטנדרטיות.לאנשי מקצוע העוסקים בהכוונה מקצועית, ניתוח גרפולוגי עוזר להבין את הרכב האישיות ואת החוזקות והחולשות של הנבחן, ומסייע לקבוע באילו עמדות ובאילו תנאים הוא ירגיש מרוצה יותר ויבצע את עבודתו בצורה היעילה ביותר.

בחברה או בארגון, בין אם נכשיר את העובדים או נבצע בדיקה במכון, ידע ויכולת ניתוח גרפולוגי יכולים לזהות את מידת המהימנות של הצוות.ניתוח כתב היד הוא בעל ערך גם לפסיכולוגים ולמאמנים אישיים העובדים עם לקוחות השואפים להבין את עצמם טוב יותר ולשפר את איכות חייהם.לפסיכותרפיסט הגרפולוגיה היא כלי עזר משלים באבחון ובמעקב אחר התהליך התרפי של מטופליו. עובדים סוציאליים, מורים, יועצי נישואין ומשפחה יוכלו להבין טוב יותר את מצב לקוחותיהם על ידי ניתוח כתב ידם.

כל בעלי המקצוע האלה, העובדים עם בני-אדם, יפיקו תועלת רבה מלימוד ניתוח גרפולוגי.לסיכום, ללמוד וליישם ניתוח פסיכולוגי של כתב יד יהיה כמובן, מועיל ובעל ערך לכל אלו שמטבעם נוטים לפסיכולוגיה – לאותם אנשים שעבורם תעלומת האישיות האנושית היא מקור בלתי נדלה של עניין והשראה.

X