שאלה אחת נותרת תמיד רלוונטית לאנשי עסקים, מנהלים ואנשי כוח אדם: איך לבחור צוות מנצח? כיצד לנהוג ולאן לפנות כדי לגייס עובדים מבטיחים בלי להיתקל בהפתעות לא נעימות? כל חברה פותרת את בעיית גיוס ומיון העובדים בדרך משלה. לרוב, זהו אוסף סטנדרטי של מבחנים פסיכולוגיים, קייסים, או שיחה עם פסיכולוג – הליך הבדיקה נמשך בין כמה שעות לכמה ימים.הוספה של ניתוח גרפולוגי לארגז הכלים להערכת אישיות, לא רק חוסכת זמן (דגימת כתב יד אורכת דקות בודדות), אלא גם מאפשרת למנהל או למגייס לקבל תשובות לשאלות המתעוררות לעתים קרובות בעת פירוש הליכי בדיקה שונים ולהימנע מהתמודדות עם נתונים סותרים על מועמד.

במדינות רבות ניתוח כתב היד הוא אחד האמצעים הפופולריים ביותר לאבחון פסיכולוגי של האישיות. בדיקות גרפולוגיות מיושמות זה זמן רב באירופה, במיוחד בצרפת, בישראל ובארצות הברית, שם חברות רבות עובדות עם גרפולוגים בעת בחינת מועמדים לתפקיד.בנוסף לגיוס עובדים, ניתן גם להשתמש בגרפולוגיה לצרכי המשטרה, הצבא, והשירותים המיוחדים.הפופולריות של בדיקות גרפולוגיות בהערכת צוות עובדים נובעת מיכולתן לקבוע יכולת אינטלקטואלית, כושר ארגון,כישורי מנהיגות ויכולת הסתגלות לקבוצה. ניתוח כתב היד אף חושף בעיות אישיות העלולות להשפיע על היושרה והאמינות של הנבדק.

כמו כן ניתן לקבוע את רמת המוטיבציה, האנרגיה, היציבות והיכולת לעבוד תחת לחץ.הגרפולוג שומר על קשר עם המזמין, ומתייעץ לגבי פרופילים ספציפיים לתפקידים שהוגדרו. ללא קשר למיקום או למקצוע, כל המועמדים נבדקים על ידי הגרפולוגים לזיהוי מידת האמינות, ההתפתחות המנטלית וליקויים שונים.בין היתר, ניתוח כתב היד של מועמדים או של הסגל הקיים, יכול לזהות פוטנציאל מנהיגותי, אנשים שהם אמנים בעיסוקם, יצירתיים, מהירי תפיסה, פיקחים ואחראיים.

ניתן לקבוע מה מניע את האדם – חומריות, מוסר, ערכים. ניתן לבחון מהי השקפת עולמו? האם האדם הזה יכול לקדם את הרעיון או המוצר של החברה? האם הוא מכוון לשירות לקוחות? האם הוא פועל טוב יותר לבד או בצוות, האם הוא אגרסיבי, כיצד הוא מקבל דפוסי חשיבה חדשים?

שאלות אלה ורבות אחרות נענות על ידי ניתוח כתב היד של המועמד לתפקיד. בסופו של דבר הגרפולוג יפיק סיכום קצר שיפרט אם האדם מתפקד כנדרש או לא, תחת אילו תנאים, כל זאת בהשוואה לפרופיל המוצהר של המועמד. לאחר קבלת ההזמנה אנו ממשיכים, במידת הצורך, ללוות את הלקוח, להסביר ולענות על כל שאלה, דרך הסקייפ או הטלפון.אנו מזמינים אתכם לשתף פעולה עם מכון הגרפולוגיה של אינסה גולדברג, ומציעים ניתוח ראשון של מועמד במחיר סמלי של 120 ש”ח בלבד.

X